Ljudet av ditt hjärta!!

I onsdags fick jag komma till bm för att lyssna på hjärtljuden. Jag kände lite att det var det sista som behövdes för att lugna mej. Det lät fantastiskt fint och så hörde jag en hög dunk mitt i allt, det sa barnmorskan att det nog var en spark =) Lovely!!!

Så nu njuter jag mest och ligger och klappar mej på maggen om kvällarna. Den är ju mest flötig och så, men en bit nedanför naveln känner jag livmodern. Nu vet jag att det är på riktigt och njuter mest av att vara gravid.

Igår när jag satt och läste efter att ha ätit lunch på jobbet så kände jag en jättetydlig puff, som inte kan ha varit något annat än bebisen. Det kändes precis som första sparken i första graviditeten. Efteråt så kändes det som att den vred på sej lite. Det är lycka det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0